میکروبلیدینگ چیست ؟

میکروبلیدینگ چیست ؟

امروزه اغلب خانم ها توجه زیادی به زیبایی و آراستگی صورت خود دارند. ابرو یکی از مهمترین اجزاء صورت است و تاثیر زیادی در زیبایی یک فرد دارد. به همین دلیل در طی سال های اخیر روش های زیادی برای فرم دهی و ترمیم ابرو به کار گرفته شده است که به خاطر حساسیت بالای این کار در مواردی که به دست افراد کم مهارت و غیر متخصص تغییری در ابرو افراد ایجاد شده ضرر های جبران ناپذیری را متوجه آن ها کرده است. از جمله این روش ها میکروبلیدینگ است که به روش دستی انجام می شود. در این بررسی خواهیم کرد میکروبلیدینگ چیست و اطلاعات جامعی در مورد آن در اختیار شما قرار خواهیم داد.

میکروبلیدینگ نوعی روش ترمیم ابرو است که اغلب برای ابرو های کم پشت استفاده می شود. در این روش فرد متخصص سوزن بسیار ریزی را در ابرو فرو می کند و ابرو شکل هاشور پیدا می کند. افرادی که نیاز به ابرو پر پشت و طبیعی دارند از این روش که به شکل مو هایی یکدست در ابرو به وجود می آید برای ترمیم ابروی خود استفاده می کنند. این روش یک راه ترمیمی غیر دائمی است و با روش های دیگری چون میکروشیدینگ، هاشور ابرو، تتو و … متفاوت است. که با استفاده از قلم بلید و به شکل دستی انجام می شود. خانم ها اغلب برای پرپشت نشان دادن ابرو های خود به کشیدن مداد در ابرو و یا استفاده از ژل رو می آورند که علاوه بر وقت گیر بودن امکان پاک شدن آن نیز وجود دارد. ولی بعد از استفاده از این روش حتی گاهی تا یکسال نیازی به ترمیم ابرو وجود ندارد و در همان هفته اول رنگدانه های روی ابرو به مرور کمرنگ شده و ابرو به حالت طبیعی در می آید.

میکروبلیدینگ چیست

میکروبلیدینگ چیست

موارد منع میکروبلیدینگ

در مواردی که افراد دارای مشکلات پوستی چون اگزما، جوش های غیرمعمول، پوست چرب و یا در حال گذراندن دوران بارداری باشند باید از این روش برای ترمیم ابروی خود، خودداری کنند و بعد از گذراندن دوره درمانی در صورتی تایید پزشک متخصص به انجام این روش برای ترمیم ابرو بپردازند.

عوارض میکروبلیدینگ

عوارض ناشی از به کار بردن این روش نیز ممکن است باعث ایجاد مشکلاتی در فرد شود. از جمله ی آن:

آلرژی: رنگدانه هایی که در این روش به کار می رود ممکن است در مواردی باعث بروز آلرژی در افراد شود. هر چند این اتفاق نادر است اما قبل از اقدام باید درباره ی نوع رنگدانه و احتمال بروز نوع آلرژی از فرد متخصص سوال کنید.

انواع عفونت: یکی از ابزار اصلی میکروبلیدینگ تیغ است و برشی که به وسیله ی آن ایجاد می شود و در بسیاری از موارد باعث بروز مشکلات عفونی و بیماری هایی مانند ایدز می شود بنابراین لازم است تمام وسایل مورد استفاده قبل از شروع کار ضدعفونی شوند. تا از بروز و گسترش بیماری جلوگیری کنند.

فیبروز چیست؟

این روش در آکادمی فی برای اولین بار به وسیله ی شخصی به نام برانکو بابیک انجام گرفت. فیبروز روشی نیمه دائمی برای ترمیم ابرو است و ماندگاری این روش با توجه به نوع پوست از یکماه تا یکسال خواهد بود. پر کردن جاهای خالی و فرم دهی به ابرو به وسیله ی این روش برای مدت کوتاهی انجام می شود و به مرور ابرو به شکل اولیه خود برمیگردد. این روش زیبایی طبیعی خانم ها را حفظ می کند و به چهره ی افراد فرمی غیر از صورت طبیعی آن ها نمی دهد. رنگ هایی که در فیبروز استفاده می شوند جذب پوست شده و ردی قرمز رنگ از آن می ماند. در انجام فیبروز از قلم میکروبلیدینگ استفاده می شود و خط های نازکی روی پوست ایجاد می کند. مدل های مختلف هاشور در روش فیبروز باید با توجه به شکل ابرو انتخاب شود.

میکروبلیدینگ چیست

عوارض فیبروز

فیبروز با دست انجام می شود و در صورت مراجعه به افراد غیر متخصص، در مواردی خطر ایجاد مشکلات پوستی و همچنین خارج شدن فرم ابرو از حالت طبیعی را دارد. در صورتی که ابرو قبلا تاتو شده باشد نیز امکان انجام فیبروز وجود نخواهد داشت.

موارد منع فیبروز

این روش نیز مانند دیگر ترمیم ها و اقدامات اصلاحی برای پوست در مواقعی خاص توصیه نمی شود این موارد شامل: آلرژی، فشار خون، انعقاد خون، دیابت، آنفولانزا، عفونت های پوستی، آکنه، عضو پیوندی، سرطان، بیماری قلبی، کلوئید، ایدز و هپاتیت، مشکلات سیستم ایمنی و دوران بارداری، شیردهی و پریودی است.

دو روش میکروبلیدینگ و فیبروز در مرکز میکروبلیدینگ ابرو در اصفهان زیر نظر افراد متخصص انجام می شود و کمک زیادی به بهبود اعتماد به نفس در خانم ها می کند.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.